Joo'o, olin taas iltavuorossa hotellijohtajan kanssa. Tulossa oli paljon porukkaa joten tekemistäkin riitti, ainakin välillä. Tein muutamia varauksia ihan ongelmitta ja yhden avainkortinkin pääsin tekemään.

Mutta päivän huippu oli kun johtaja sanoi että kirjaapa seuraava ihminen sisään ja puhu sille norjaa. Olin kyllä pikkusen sormi suussa ja kusi sukassa. Useamman kerran kävi niin että johtaja oli toisella puolella baarissa kassalla tai puhelimessa ja mä otin asiakkaita vastaan ja yritin ymmärtää mitä ne halusivat, mutta harvoin ymmärsin ja vielä harvemmin osasin vastata kysymykseen saatikka norjaksi. Mutta varausjärjestelmää mä osaan käyttää *\o/* Et nyt pitäis vaan opetella norjaa.

Shit, meille sanottiin koulussa et joo ei meidän tarvi norjaa osata, mutta johtaja tykkäis että puhuttais norjaa asiakkaille jotka puhuu sitä. Just niin. Tosin se kyllä sano että voidaan kyllä puhua niille ruotsia, että jokainen norjalainen ymmärtää sitä. Se tuntuis niin hirveen paljon helpommalta. Tänään oon mongertanu jotain ruotsin ja norjan välimaastosta, sen vähän mitä oon uskaltanu asiakkaille puhua. Se on jotenkin pelottavaa. Mä sain muuten omat kassatunnuksetkin Fidelioon :) Enkä tyriny koko systeemiä, vähänkö oon hyvä. Mä vaan haluan oppia sitä norjaa. Shaisse kun ei oo mitään kielioppikirjaa messissä, ainoastaan fraasikirja. Pitäis oppia ymmärtämään sitä puhuttua norjaa, kun sitä on vaikeempi ymmärtää kun kirjoitettua. Puhutusta ymmärtää ehkä sanan sieltä ja toisen täältä, selitä siinä sitten asiakkaalle. Mutta kyllä mä selitän sitten vaikka englanniksi, ruotsiksi ja saksaksi jos ei toi norja ala luonnistua. Mutta yritetään nyt ainakin.

Mä ilmoittauduin tänään hopeanpunontakurssille *\o/* Se järjestetään joskus marraskuussa kun oon tullu takas, en muista nyt päivämäärää. Haluun oppia tekemään hopeaketjuja, jos vaikka sais tehtyä niitä joululahjoiksikin.