Olen nyt ollut viisi päivää täällä Oddassa. Työt ovat alkaneet hyvin, meitä opettaa siivouksessa mukava kaveri, joka tykkää muutenkin jutella meidän kanssa kun vain työasioista. Oltiin sen luona syömässä yks ilta, se teki jauhelihasipulipastaa vähän egyptiläiseen tyyliin kun on sieltä kotoisin. Hyvää oli ja sieltä talosta maisemat oli upeita, kun ilta hämärtyi ja kaupungin valot syttyivät ja talo oli vuoren alarinteellä.

Poikaystäväni jättäminen lentokentälle oli vaikeeta, ei olla ennen oltu näin kauaa erossa vaikka hän onkin armeijassa tällä hetkellä. Olisin halunnut vaan jäädä istumaan sinne poikaystävän kanssa, mutta pakko oli mennä turvatarkastuksesta läpi ja kohti uusia haasteita. Ei tämä kuitenkaan ikuisuuksia kestä ja mä olen itse tänne halunnut lähteä. Tämä on mulle hyvä ensiaskel kodista irroittautumiselle, pitäishän sitä jo kakskymppisen pikkuhiljaa itsenäistyä ja lähteä maailmalle. Ja kun tuun takasin, poikaystävällä on inttiä jäljellä enää kaks kuukautta, jee  *\o/* Poikaystävää ja perhettä on kova ikävä. Mutta ehkä se ajan kanssa helpottaa.

Hotelli jossa työskentelemme kaverini kanssa on yksityisomistuksessa, ja asumme väliaikaisesti hotellijohtajan asunnossa kun vierasmajassa majailee joitain muita tällä hetkellä.

Tähän mennessä olemme vain siivonneet, eli opetelleet vaihtamaan lakanoita ja pyyhkimään pölyjä. Eipä tuo kovin vaikeaa ole ollut, löysin itselleni sopivan taktiikan melkein heti ja se nopeutti töiden tekemistä melko paljon. Olen myös oppinut taittelemaan pyyhkeistä lumpeenlehtiä ja joutsenia. Noista tuli aika hyviä, vaikka itse sanonkin :)

Huomenna on ensimmäinen päivä respaa, mulla alkaa työt kolmelta päivällä, joten siksi kukun vielä täällä blogissa... Piti saada kuvat ladattua niin pääsee kotiväkikin ihmettelemään näitä hulppeita maisemia.

Eilen käytiin paikallisessa yksillä Irish Coffeilla, maksoivat 72 NOKia kappale O_o Näillä hinnoilla ei pahemmin ryypiskellä. Tai sitten käydään hotellin baarissa, kun henkilökuntana saamme sieltä alennusta. Pitää vaan muistaa käyttäytyä kunnolla ;P Sehän ei ole mikään ongelma... Paikallinen oli muuten kivalla paikalla, tuossa melkein vastapäisessä rakennuksessa ja näköala oli satamaan ja merelle terassilta :) Sisällä oli biljardipöytä, sinne vois joku ilta mennä pelailemaan. Muutenkin vaikutti ihan mukavalta paikalta.

Mutta nyt pitäis mennä nukkumaan etten nuku ihan hirmu pitkään huomenna. Mitä mä teen täällä kämpillä ilman kaveria? Yksin hengailen netissä ja yritän ymmärtää norjan kielistä telkkaria :/ Onneksi sieltä tulee myös englanninkielistä ohjelmaa. Ja kyllä mä tästä kulttuurishokista selviän, se on ilmentynyt minulla vain koti-ikävänä ;) Plokkailemisiin,

H